Uncharted – The Lost Legacy

Geen reacties op Uncharted – The Lost Legacy

Uncharted, een gameserie die me al jaren achter elkaar weer aan de buis weet te kluisteren zodra deze weer in de schappen ligt. Ook deze week lag er weer een nieuw deel in de winkel, genaamd Uncharted – The Lost Legacy. Er was vantevoren al aangekondigd dat The Lost Legacy een andere benadering zou hebben dan voorgaande Uncharted delen.

The Lost Legacy speelt zich af ná Uncharted 4 – A Thief’s End. In dit deel Uncharted zien we andere hoofdrol spelers dan in de voorgaande delen, te weten Chloe Frazer en Nadine Ross. Beiden zijn geen onbekenden in het Uncharted universum, we kennen ze immers uit de voorgaande delen. Ook Sam Drake komt in de game voorbij, in een ondersteunende rol. Het verhaal richt zich op de Tusk of Ganesha, een  schat uit het oude India.

De game brengt je wederom naar prachtige omgevingen, die visueel gewoon heel goed voor elkaar zijn. Qua look en feel doet dit Uncharted epos dan ook niet onder voor z’n voorgangers. Ook de gameplay zelf voelt eigenlijk gewoon ouderwets bekend aan. Fe welbekende humor en interactie tussen de hoofdpersonages is weer goed voor elkaar, alles voelt gewoonweg weer ‘authentiek’ aan. Je hebt constant het gevoel dat je een Uncharted game aan het spelen bent, welke je op momenten als in een avonturen- of actiefilm aan de hand meeneemt.

Is het dan alleen maar lof ?? Nee, dat zeker niet. Ondanks de prettige gameplay en de prachtige visuals, valt de game mij stiekem toch iets tegen. Niet de kwaliteit van de game zelf, want die is dik in orde, maar de lengte en diepgang zijn totaal niét wat we van Uncharted games gewend zijn. Een goeie 6 uur spelen en je bent er wel doorheen, en dat is echt een stuk korter dan de gemiddelde Uncharted game. Het geeft een beetje het gevoel dat deze game stiekem eigenlijk niet veel meer dan een opgedirkte DLC is. Het feit dat The Lost Legacy gratis is voor gamers die de Deluxe Edition of Explorer’s Pack van Uncharted 4 – A Thief’s End gekocht hebben zet dit eigenlijk nog meer kracht bij. Jammer, want zo’n succesvolle serie verdient gewoon een volwaardige opvolger.

Overall absoluut geen slechte game, maar zeker niet wat ik er van verwacht had.

Visueel:5 out of 5 stars (5,0 / 5)
Muziek:4 out of 5 stars (4,0 / 5)