Dutch Throwdown – Buddy Edition

      Geen reacties op Dutch Throwdown – Buddy Edition

Het is eventjes stil geweest, wat voornamelijk het gevolg is geweest van heel erg druk zijn met enerzijds MTC Class VIII en anderzijds iets wat geheel onverwachts kwam. Toen ik nog niet zo heel lang bezig was met CrossFit (lees; een paar weekjes) had ik ‘t zo terloops eens over wedstrijden, en of dat in de toekomst allicht iets zou zijn. Vooral het stukje “in de toekomst” was daar een belangrijk woordje in.

Fast forward; op het moment dat ik een tijdje geleden uitgeschakeld was door de verwonding aan m’n scheen kreeg ik van trainingmaatje Patrick de vraag of ik het leuk zou vinden om samen met hem de Dutch Throwdown – Buddy Edition te gaan doen. De smaak te pakken hebbende antwoorde ik volmondig ja. Zodra ik weer mocht en kon bewegen ben ik meteen aan de bak gegaan om zo snel mogelijk weer te herstellen van m’n periode ertussenuit. Weer 4-5 dagen in de week de box in, kracht en cardiowerk oppakken en in no-time best wat vooruitgang boeken was het doel. Onder de naam Kaal & Krachtig schreven we ons in en gingen we vol de voorbereiding in om hard te kunnen gaan.

De tijd vloog, en zo waren we bij de qualifiers aanbeland. 3 workouts welke we over 2 dagen verdeeld hebben. Ze waren leuk, ze waren pittig maar we zijn er doorheen gekomen en absoluut niet ontevreden. Eindstand kwamen we dan ook nog eens boven de befaamde blauwe streep te staan, wat dus inhoudt dat we voor de finales zijn geplaatst! Super tof, en iets wat ik een half jaar geleden echt totaal niet verwacht had.

Workout 1 :
For time
150 deadlifts (50kg)
150 wallball pushpress (9kg)
150 cal row
Score – 14:57  (video)

Workout 2 :
For load
Heavy Clean (1RM) – 4:00
Heavy Jerk (1RM) – 4:00
Score – 95kg + 75kg = 170kg (video)

Workout 3 :
For reps
10min EMOM
min 1 – 39 single unders – max jumping pullups
min 2 – 8 burpees – max jumping pullups
min 3 – 45 single unders – max jumping pullups
min 4 – 9 burpees – max jumping pullups
min 5 – 51 single unders – max jumping pullups
min 6 – 10 burpees – max jumping pullups
min 7 – 57 single unders – max jumping pullups
min 8 – 11 burpees – max jumping pullups
min 9 – 63 single unders – max jumping pullups
min 10 – 12 burpees – max jumping pullups
Score – 506 reps (video)

Het zijn opzich vrij simpele workouts, maar dat maakt ze niet makkelijker. Vooral de laatste hakte er (bij mij iig) flink in, en ik had zowaar een sterrenhemel rond m’n hoofd draaien. Maar, we zijn er doorheen en gaan nu flink doorpakken voor de finales in Oktober. Samen met box-buddies Ricardo & Esmée, die ook in de finales staan, gaan we knallen !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.